هوش مصنوعی در گردشگری کاربرد AI در آژانس و هتل رسانه قطبنما
انتشار: اسفند 07، 1399
بروزرسانی: 19 آذر 1404

هوش مصنوعی در گردشگری کاربرد AI در آژانس و هتل رسانه قطبنما

هوش مصنوعی در گردشگری کاربرد AI در آژانس و هتل رسانه قطبنما

با پیشرفت وسایل حمل و نقل گردشگری آسان و کم هزینه شد و تعداد گردشگران روز به روز افزایش یافت. ۲۳ کشور در جهان به زبان عربی صحبت می کنند؛ طبیعی است که همه جمعیت ۴۰۰ میلیونی این کشورها به یک گویش و لهجه حرف نمی زنند و نمی توان با دانش سطحی از زبان عربی صحبت های همگی را درک و فهم کرد. ۴ نوع گویش اصلی در زبان عربی بیشتر به کار می رود که شامل عربی شامی، عربی خلیجی، عربی عراقی و عربی مصری است. گردشگران بسیاری با این گویش ها وارد ایران می شوند ولی مترجم ایرانی نوع دیگری از عربی را در آموزشگاه ها و دانشگاه های ایران آموخته است. عربی فصیح که در دانشگاه ها آموزش داده می شود، زبان کتابی است و با گفتار عربی تفاوت های فراوان دارد.

  • با همه آنچه گفته شد، طبیعی است که مشهد یکی از معروف ترین شهرهای توریستی ایران باشد.
  • اغلب برای رسیدن به یک تفرجگاه جذاب و دیدنی باید از مسیرهای پرپیچ و خم عبور کنیم.
  • از غذاهای سنتی شهر مشهد می توان به قیمه مشهدی، خورشت ریواس، کباب شیشلیک، ماقوت، آش ماستی، اشکنه قوروت، آش لخشک مشهدی و پلو مخلوط مشهدی اشاره کرد که پیشنهاد می شود در سفر خود به این شهر حتما این غذاهای خوشمزه را امتحان کنید.
  • در این روش، الگوریتم جوابی را به عنوان پاسخ صحیح مشخص نمی کند و خود ماشین باید داده ها را برای یافتن پاسخ ها بررسی کند.

به علاوه این نوع گردشگری ابزاری برای حفظ منابع طبیعی و نگهداری چشم اندازها و مناظر سنتی می باشد. نمونه ای دیگر از این دست معماری شهر کپنهاک، پایتخت دانمارک است که از گذشته در خدمت گردشگری بوده و تا کنون نیز همین راه را رفته است. موزه ها نیز از مهمترین بناهایی هستند که گردشگران را از نقاط مختلف جهان به خود جذب می کنند. در این میان موزه هایی چون لوور در پاریس، موزه متروپولیتن در نیویورک، موزه بریتانیا، موزه واتیکان و غیره از مشهور ترین موزه ها و پربازدید ترین موزه های جهان هستند که سالانه میلیون ها گردشگر فرهنگی را به خود جذب می کنند.

دسته ها

این پنج مرحله شامل شناسایی نیاز، جستجوی اطلاعات، ارزیابی گزینه ها، تصمیم گیری خرید و رفتار پس از خرید می باشد. مطالعات ارائه شده در پنج بخش زیر نشان می دهند که فناوری اطلاعات, نقش مهمی در هر مرحله از فرآیند تصمیم گیری خریداران ایفا می کند. امروزه خطوط هوایی و هتل ها از هوش مصنوعی برای شناسایی احساسات مسافران در رسانه های اجتماعی و نحوه ارتباط آن با سفر مسافر استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر مشتری در مورد تاخیر پرواز خاصی در رسانه های اجتماعی پستی قرار دهد، یک ابزار هوش مصنوعی آن را تجزیه وتحلیل و در لحظه با مشتری تعامل می کند. رقابت بین آژانس های مسافراتی برای جذب مسافر گاهی درست مثل جنگ جهانی سوم است!

کاربرد و اهمیت مطالعات ژئومورفولوژی و مطالعات مربوط به مکانیابی در گردشگری (مطالعه موردی: سواحل جزیره قشم)

یک راه خوب این است که به جای بیان حقایق (که قبلاً در وب سایت های دیگر منتشر شده است) ، ویژگی ها را مانند یک داستان توصیف کنید. این بدان معنی است که آنها باید دارای عناوین منحصر به فرد ، محتوای منحصر به فرد ، برچسب های مناسب H1 باشند که در نقشه سایت ارسال شده به Google وجود دارد و همچنین خصوصیات موجود برای منطقه خاص را به نمایش می گذارد. اکنون که به اهمیت سئو سایت گردشگری پی بردید، بیایید با جزئیات بیشتر روش های بهینه سازی وب سایت گردشگری خود را  بررسی کنیم.

هر ساله بخش زیادی از گردشگران ایران که از کشورهای عرب زبان وارد ایران می شوند، با مشکلات مختلفی مواجه می شوند. نبود تابلوهای اعلان به زبان عربی، عدم وجود آگهی ها و برنامه های مناسب رسانه ای به زبان عربی و ناکارآمدی مترجم همراه عربی از جمله مشکلاتی است که این گردشگران با آن مواجه هستند. خدمات سلامت در ایران برای گردشگران عرب زبان مقرون به صرفه است و به دلیل کیفیت بالای این خدمات، گردشگران فراوانی از سراسر منطقه برای انجام عمل های جراحی و سایر خدمات درمانی به ایران سفر می کنند. هر کشور عربی با گویش و لهجه مخصوص به خود صحبت می کند و نا آشنایی مترجمان ایرانی به این گویش ها و لهجه ها مانعی برای رشد گردشگری سلامت ایران میان گردشگران عرب زبان است. با استفاده از فناوری\u200f های دیجیتال مانند اینترنت اشیاء، تحلیل کلان داده پیش گویانه و واقعیت مجازی و افزوده، صنعت گردشگری متحول می \u200fگردد و هر کسب وکار گردشگری می بایست با استفاده از این فناوری\u200f ها در عرصه رقابت پیشی بگیرد.